• Altın
  • Dolar
  • Euro
  • İstanbul °C
  • Ankara °C

Bakanlıktan 81 İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne genelge

Bakanlıktan 81 İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne genelge
Bakanlıktan 81 İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne genelge

Kültür ve Turizm Bakanlığınca, deniz turizmi araçlarının yeme içme hizmetlerinin mümkünse kapalı paketli olarak servis edilmesi ve servis malzemelerinin tek kullanımlık ürünler kullanılarak yapılması gerektiği bildirildi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından deniz turizmi tesis ve araçları ile turizm amaçlı sportif faaliyetlerde kontrollü normalleşme sürecine ilişkin genelge 81 İl Kültür ve Turizm Müdürlüğüne gönderildi. Genelgede, Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Pandemi” kapsamına alınan yeni korona virüs (COVID-19) salgınının yayılmasının önlenmesine yönelik tedbirler kapsamında, kontrollü normalleşme süreci aşamasına geçilmiş bulunduğu aktarıldı.

Salgına karşı verilen başarılı mücadele sonrasında, seyahat ve turizm faaliyetlerinin sağlıklı bir süreç içerisinde yeniden başlatılmasının öngörüldüğü genelgede, “Deniz turizmi tesisleri ve araçları ile turizm amaçlı sportif faaliyet işletmelerinin faaliyetleri sırasında, ilgili kamu kurum veya kuruluşları tarafından ilan edilmiş olan tedbirlere tam olarak uyulur.

İşletme genelinde COVID-19 ve hijyen kurallarını/uygulamalarını kapsayan bir protokol hazırlanır, protokol düzenli aralıklarla değerlendirilir, uygulamada karşılaşılan sorunlar, getirilen çözümler ve kamu kurum veya kuruluşlarınca uygulamaya konulan tedbirler dikkate alınarak güncellenir. Protokol kapsamında, hastalık belirtileri gösteren müşteriye personelin yaklaşımı ve uygulanacak işlemler de tanımlanır. Genel kullanım alanlarında (bekleme, dinlenme vb.) en az 1 metre mesafeye uyacak şekilde düzenleme yapılmalı, ihtiyaç olan yerlerde zemine ve oturma alanlarına işaretlemeler yapılmalıdır” denildi.

Genelgede, deniz turizmi tesisleri ve araçları ile turizm amaçlı sportif faaliyet işletmelerinin, tesisin/aracın/faaliyet alanının tamamında sosyal mesafe ve hijyen önlemlerini almakla yükümlü olduğu vurgulanarak, “Deniz turizmi araçları ile turizm amaçlı sportif faaliyet işletmelerinde misafir kabulünde rezervasyon sistemi uygulanır. Tesis/araç girişinde veya dış cephesinde ve misafir ile personelin kolayca görebileceği genel kullanım alanlarında uygulanan ve uyulması gereken COVID-19 tedbirleri ve kurallarına ilişkin yazılı bilgilendirme panoları düzenlenir.

Bilgilendirmeler biri Türkçe olmak üzere üç dilde yapılır. Ayrıca tesis genelinde misafirin ve personelin kolayca görebileceği yerlerde uygulanan/uyulması gereken kurallara ve sosyal mesafelere ilişkin görsel bilgilendirme yapılır. Bu bilgilendirme içerisinde ateş, öksürük, burun akıntısı, solunum sıkıntısı gibi belirtileri olan misafirlerin girmemeleri uyarısı yer almalıdır. Misafirlerin kuralları bildiğinden emin olunmalıdır. Ateş, öksürük, burun akıntısı, solunum sıkıntısı belirtileri olan, COVID-19 vakası veya temaslısı tesis ve araçlara alınmamalıdır.

Tıbbi maske takılarak sağlık kurumuna yönlendirilmelidir. Deniz turizmi tesisi üniteleri ve araçları için protokol kapsamında, hastalık belirtileri gösteren müşteriye personelin yaklaşımı ve uygulanacak işlemler de tanımlanır. Bu işlemler Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı COVID-19 rehberinde açıklanmıştır. Konaklamalı deniz turizmi tesisleri ve araçları için; hastalık şüphesi gösteren misafir veya personel belirlenmesi halinde, yetkililere haber verilir, sağlık kuruluşu tarafından hasta devir alınıncaya kadar izole edilir, hizmetleri güvenlik tedbiri alınmış personelce sağlanır, COVID-19 teşhisi konmuş ise hizmetin sona ermesinden sonra kişinin temas ettiği bütün alanlar standartlara uygun malzeme ile dezenfekte edilir ve havalandırılması sağlanır.

Araçlar, tamamen dezenfekte edilmeden yeni sefere çıkarılmaz. Deniz turizmi tesislerinin kontrol noktaları ve kapalı alan girişleri, deniz turizmi araçlarının girişleri ile turizm amaçlı sportif faaliyetlerde irtibat bürolarında misafirler termal kamera veya temassız ateş ölçümü uygulamaları, dezenfeksiyon halıları (paspasları) ve el dezenfeksiyon imkanı ile karşılanır.

Talep edilmesi halinde misafirlere verilmek üzere, maske ve eldiven gibi kişisel koruyucu ekipman bulundurulur. Mümkün olduğunca, temassız ödeme alınır. Temaslı POS cihazı kullanılması halinde, her kullanımdan sonra ödeme cihazı uygun dezenfeksiyon malzemeleriyle ya da en az yüzde 70 alkol içeren kolonya ile silinir. Ödeme alanlarında mümkünse kasa ile misafir arasına göz hizasına kadar pleksiglas veya benzeri bariyer düzenlenir veya kasada ödeme alan personel yüz koruyucu maske kullanır” ifadeleri kullanıldı.

Öte yandan işletmeler tarafından, deniz turizmi tesisleri ve araçlarını kullanan yatçı, misafir ve müşteriler ile turizm amaçlı sportif faaliyette bulunanların isimleri ve iletişim bilgilerinin, son 14 gün içerisinde bulunduğu yerlerin (otelde kalıyorlarsa otel bilgileri), kullanım zamanları, varsa kronik rahatsızlıkları, COVID-19 geçirip geçirmediklerine ilişkin bilgilendirme istenmesi ve bu kayıtların en az 14 gün saklanması gerektiği bildirildi.

Yeme içme tesisleri

Normalleşme sürecinde bu iş yerlerinde yeme ve içme hizmetinde alınması gereken önlemler de yazıda yer aldı. Deniz turizmi tesisi ile deniz turizmi araçları bünyesinde yer alan yeme-içme ünitelerinde (restoran, lokanta, kafe vb.) Kültür ve Turizm Bakanlığının 20/5/2020 tarihli ve 2020/8 Sıra Sayılı Genelgesi ile Sağlık Bakanlığının COVID-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi uygulandığı hatırlatılarak, “Ayrıca; deniz turizmi araçlarının yeme içme hizmetleri mümkünse kapalı paketli olarak hijyen koşulları çerçevesinde servis edilir.

Bu duruma servis malzemeleri (çatal, kaşık, bıçak, tabak, bardak vs.) çevreye en az zarar verecek şekilde üretilmiş tek kullanımlık ürünler kullanılarak yapılır. Tek kullanımlık ürünlerin kullanılmaması durumunda, servis malzemeleri bulaşık makinasında yıkanır. Mutfak dışında aracın başka bir bölümünde mangal vb. yemek pişirme alanı oluşturulamaz. Turizm amaçlı sportif faaliyetlerde yeme içme hizmeti verilmesi durumunda; kapalı paketli olarak hijyen koşulları çerçevesinde servis edilir.

Bu duruma servis malzemeleri (çatal, kaşık, bıçak, tabak, bardak vs.) çevreye en az zarar verecek şekilde üretilmiş tek kullanımlık ürünler kullanılarak yapılır. 4- Mutfak alışverişi sonrası malzemeler temizlenerek mutfağa alınmalıdır. Yemek yerken ya da su/çay/kahve içilirken, maske çıkarılacağı için mesafe en az 1 metre olacak şekilde oturma ve/veya yeme-içme düzenlemesi yapılmalıdır.

Yemek öncesinde ve sonrasında ellerin su ve sabun ile en az 20 saniye boyunca yıkanması ve tek kullanımlık havlu ile ellerin kurulanması gibi kişisel hijyen kurallarının uygulanmasına imkan veren düzenlemeler yapılmalıdır. Baharat, kürdan, tuz, kaşık, çatal, bıçak, bardak vb. malzemelerin tek kullanımlık olacak şekilde sunulması sağlanmalıdır. Yemek hazırlanması ve dağıtımı sırasında kişisel hijyen kurallarına uyulmalı ve maske takılmalıdır” ifadeleri kaydedildi.

Deniz turizmi tesisleri deniz turizmi tesislerinde faaliyetlerin güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla, “Deniz turizmi tesislerinde misafirlerin tesis alanlarına maskeli olarak girmeleri ve tesis içerisinde maskeli olmaları sağlanmalıdır.

Yatçı kabul alanları ve yatçıların bir arada bulunmalarını sağlayan sosyal tesisler, dinlenme salonları, satış üniteleri, tüm açık alan düzenlemeleri, toplantı salonları, eğlence mekanları, akaryakıt istasyonları, emanet ve malzeme depolarının bulunduğu alanlar, açık spor alanları, havuz çevresi ve kıyıda bulunan gölgelikler/şezlong gurupları, çamaşır yıkama ve kuru temizleme hizmet alanları, yat çekek alanı, bakım onarım üniteleri, duş ve tuvalet alanları dahil tüm genel kullanım alanları sosyal mesafe planına uygun olarak düzenlenir ve gerekli hijyen kurallarına uyulur; bu alanlarda sosyal mesafeye ilişkin gerekli önlemler alınır, işaretlemeler yapılır ve plana uygun kapasiteden fazla misafir kabul edilmez.

Bu alanlarda, Sağlık Bakanlığı tarafından benzer sektörler için yayınlanmış COVID-19 Salgın Yönetimi ve Çalışma Rehberi kurallarına uyulur. Hamam, sauna, masaj üniteleri gibi SPA üniteleri Sağlıklı Turizm Sertifikası bulunmayan tesislerde hizmete açılmaz. Hamam, sauna, masaj üniteleri gibi SPA üniteleri İçişleri Bakanlığınca COVID-19 kapsamında normalleşme sürecine ilişkin belirlenen usul ve esaslar uyarınca faaliyette bulunur. Deniz turizmi tesisleri bünyesinde yer alan mini kulüplerin hizmete açılması halinde, ilgili mevzuatta belirtilen kreşler için Bakanlığımızın 2020/9 Sıra Sayılı Genelgesinde belirlenen kurallara göre hizmet verebilir” denildi.

Deniz turizmi araçları

Deniz turizmi araçlarına yönelik önlemlerin yer aldığı genelgede, “Ticari yatların faaliyetlerine ilişkin olarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca Koronavirüs Normalleşme Sürecine İlişkin Belirlenen Tedbirlere uyulur.

Özel deniz turizmi araçları ise sosyal mesafe planına uygun olarak mevcut kapasiteleri ile faaliyette bulunurlar. Misafirlerden tur sonunda konaklama tesisinde kalınması halinde buna ilişkin bilgiler alınır. Dalabilir deniz turizmi araçlarındaki oturma düzeni, sosyal mesafe kurallarına göre belirlenir ve kapasitesinin en fazla yarısı kadar misafir kabulü yapılır.

Günübirlik gezi tekneleri ve yüzer deniz turizmi araçlarının oturma/bekleme/yeme-içme düzenlemeleri ile gölgelikler/şezlong gurupları gibi tüm genel kullanım alanları sosyal mesafe planına uygun olarak düzenlenir, sosyal mesafeye ilişkin gerekli önlemler alınır, işaretlemeler yapılır, bu plana uygun sayıda ve en fazla kapasitesinin yarısı kadar misafir kabul edilir ve kapasite bilgisi işletme girişinde görülebilir bir yere asılır. Oturma ve güneşlenme alanları arasında en az 1 metre mesafe olacak şekilde düzenleme yapılmalıdır. Oturma düzeni yüz yüze olmamalı, çapraz oturma tercih edilmelidir” ifadeleri kullanıldı.

Turizm amaçlı sportif faaliyetler turistler için organize edilen turizm faaliyetlerine konu spor türleri gibi turizm amaçlı sportif faaliyetlerin güvenli bir şekilde gerçekleştirilebilmesi amacıyla alınması gereken tedbirler de genelgede yer aldı. İrtibat büroları ve araç girişlerinde, misafirlerin temassız ateş ölçümü uygulamaları ve el dezenfeksiyon imkanı ile karşılanması gerektiği kaydedilerek, “Turizm amaçlı sportif faaliyette kullanılan her türlü motorlu veya motorsuz aracın kullanımında, sosyal mesafe kuralları sağlanmak koşuluyla ve en fazla kapasitenin yarısı kadar misafir kabulü yapılır.

Sosyal mesafenin korunmasının mümkün olmadığı faaliyetler tek kişi ile yapılır. Birlikte seyahat eden ve tek rezervasyonla gelen veya aynı aileden olan misafirlerin turizm amaçlı sportif faaliyette bulunmaları halinde birbirleri ile sosyal mesafe şartı aranmaz. Aracın ve faaliyette kullanılan her türlü malzeme ve ekipmanın her kullanımından önce, irtibat bürolarının ise sık aralıklarla tam dezenfeksiyonu sağlanır.

Ayrıca, ilgili federasyonlarca belirlenen hijyen kurallarına uyulur. Turizm amaçlı su altı ve su üstü sportif faaliyetlerinde kullanılan tüp, denge yeleği, can yeleği ve benzeri ekipmanların faaliyet süresince sadece bir kişi tarafından kullanılması ve yeni faaliyet öncesinde tamamen dezenfekte edilmeden bir başkası tarafından tekrar kullanılmaması sağlanır.

Özellikle el ve yüze temas eden ekipmanların detaylı dezenfeksiyonu yapılır. Kano, yelken, katamaran, sürat teknesi, banana, deniz bisikleti, ringo, jet ski, atv, jeep ve paraşüt gibi araç ve ekipmanlarla yapılan faaliyetlerde birlikte seyahat eden ve tek rezervasyonla gelen veya aynı aileden olan misafirler arasında sosyal mesafe kuralları uygulanmaz” açıklamasında bulunuldu.

Neşra Durmaz



UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Diğer Haberler
‘BU KUTLU YOLDAN DÖNMEK YOK’ ‘BU KUTLU YOLDAN DÖNMEK YOK’

D.BAKIR- Diyarbakır Liv Suit Otel İşletmecisi ve Genel Müdürü İş adamı Ferman Zaman, ‘Rahmetlerin adeta yağmur gibi yağdığı bir mübarek Ramazan-ı Şerif’e daha kavuşmanın kıvancını yaşadıklarını’ belirtti.

 

Liv Suit Otel İşletmecisi ve Genel Müdürü İş adamı Ferman Zaman, Mübarek Ramazan-ı Şerif dolayısıyla yayınladığı kutlama mesajında şunları söyledi: ‘Mübarek Ramazan Ayı, Ramazan ayı, kırgınlık ve dargınlıkların sona erdiği, kutlu zaman bir zaman dilimidir. Cenabı Rabbim, bizler bir kez daha Recep, Şaban ve Ramazan aylarıyla, bu nadide günlerin beraberinde getirdiği kutla kandil gecelerine kavuşturdu.

 

Gerek ülkemiz ve gerekse bütün dünya insanları, oldukça zorlu bir sınavdan geçmekteyiz. Ülkemizin yanı sıra, dünya genelinde vefat ve bulaşıcı pandemi vaka sayılarının hızlı bir artış trendine girdiğini, üzülerek gözlemlemekteyiz. Bireysel ve çevre temizliğine önem göstermemiz, sadece kendimiz değil, bütün sevdiklerimizin hayatı açısından önem taşıyor. Temas, maske, mesafe ve hijyen hususlarına, son derece önem göstermemiz gerekiyor. Yüce Allah’a dualar ve niyazlar ederek, aziz milletimiz başta olmak üzere, dünyada etkili olan ve can almaya devam eden, bulaşıcı pandemiden kurtulmayı dilyoruz. Cenab-ı Allah; başta ülkemiz olmak üzere, bu kutlu maneviyat ikliminde, bütün İslam Alemi’nin birlik ve beraberliğini muhafaza etmemizi nasip buyursun.

 

On bir Ayın Sultanı Şehri Ramazan, geçmişe dönük bir muhasebe yaparak, bugüne yaptığımız yanlışlarla yüzleşip, bu yanlışlarla bir daha düşmemek noktasında bir fırsat teşkil etmektedir. Saygıdeğer halkımız ve tüm İslam Âlemi’nin mübarek Ramazan Ayını en halisane duygularımla kutlar, bu mukaddes günlerin, başta aziz milletimiz olmak üzere, bütün dünyada, sağlık, mutluluk ve esenliklere vesile olmasını, Yüce Rabbim’den niyaz ederim’.

Başkan Çavuşoğlu: Otizm eksiklik değil farkındalıktır Başkan Çavuşoğlu: Otizm eksiklik değil farkındalıktır

Diyarbakır’da Dünya Otizm Farkındalık Günü yürüyüşü düzenlendi. Yürüyüşe katılan, Güneydoğu Down Sendromu Derneği Başkanı İrfan Çavuşoğlu, otizmin eksiklik olmadığını, farkındalık olduğunu söyledi.

2 Nisan Dünya Otizm Farkındalık günü, Diyarbakır’da da çeşitli etkinliklerle kutlandı. Diyarbakır’da Güneydoğu Down Sendromu Derneği, sivil toplum kuruluşları ile Büyükşehir Belediyesi Sosyal İşler Dire Başkanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü tarafından Dünya Otizm Farkındalık Gününe dikkat çekmek amacıyla farkındalık yürüyüş düzenlendi.

Sümer Park Ortak Yaşam Alanında başlayan farkındalık yürüyüşü Diyarbakır Valiliği binasının önüne son bulurken, valilik önünde otizmli ve engelli çocukları karşılayan Vali Münir Karaloğlu, otizmli çocuklar ile engelli bireylerle beraber Anıt Park içerisine kadar yapılan yürüyüşe katılarak destek verdi.

Etkinlikte konuşan Vali Karaloğlu, Diyarbakır’da da bir farkındalık oluşturmak gayesiyle bu etkinliği yaptıklarını söyledi. Vali Karaloğlu, “Otizm bir eksiklik değil, ayrıcalıklı bir farkındalık ve aslında otizmli yavrularımızı erken teşhis edebilirsek, onlara doğru ve özel bir eğitim sağlayabilirsek ve toplumsal farkındalığı da artırabilirsek bu yavrularımızdan yarın dünyayı değiştirecek dahiler çıkabilir. Bunun dünyada birçok örneği var.

İşte Albert Einstein’ın, Newton’un, Mozart’ın ve Steve Jobs’un otizmli olduğu söyleniyor. Onlar erken teşhis, doğru ve özel eğitim ile farkındalıkla dünyayı değiştirecek bilimsel ve sanatsal faaliyetlerde insanlığı çok şey katmışlardır.

Bizde otizmli yavrularımızı, hem ailelere hem de biz topluma Allah’ın imtihanıdır, onların bu farkındalığını fark eder, o farkındalıklarına uygun davranırsak inşallah onlarda içerisinde bulundukları topluma daha faydalı bireyler haline getirebiliriz” diye konuştu.

Günün anlamına hitaben bir açıklama yapan Güneydoğu Down Sendromu Derneği Başkanı İrfan Çavuşoğlu, “Çocuklar da farkındalığı hissettirmek amacıyla buradalar.

Güneydoğu Down Sendromu Derneği olarak engelli vatandaşlarımızın hayatın her alanında yer almalarını sağlamak ve önlerindeki engelleri ortadan kaldırmak için hak temelli hizmet anlayışını esas alıyoruz. Otizmin hastalık değil farklılıktır. Siz de otizmi fark edin görmezden gelmeyin” dedi.

Mısır: “Ever Given gemisi kanalı en az 1 milyar dolar zarara uğrattı” Mısır: “Ever Given gemisi kanalı en az 1 milyar dolar zarara uğrattı”

Mısır Süveyş Kanalı İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada, Süveyş Kanalı’nı tıkayan ve gemi trafiğini durduran Ever Given gemisinin kanala en az 1 milyar dolar zarara neden olduğunu duyurdu.

Süveyş Kanalı’nda 6 gün boyunca gemi trafiğine engel olan Japon Shoei Kisen Kaisha şirketine ait 200 bin tonluk konteyner gemisi Ever Given, kanal önemli maddi zarar uğraştı. Mısır Süveyş Kanalı İdaresi Başkanlığı, yaşanan olayda geminin kanala maddi zararının en az 1 milyar dolar olduğunu açıkladı. Süveyş Kanalı İdaresi Başkanı Usame Rabie yaptığı açıklamada, “Yaşanan tıkanma nedeniyle Mısır, günlük 12 ila 15 milyon dolar maddi zarar etti. Yapılan soruşturma sonucu zararı kimin karşılayacağı belirlenecek” ifadelerini kullandı. Rabie, soruşturmanın önemi vurgulayarak, geminin kara kutusunun geminin ilk sıkıştığı andan yüzdürüldüğü ana kadar ayrıntıları ortaya çıkaracağını söyledi. Süveyş Kanalı İdaresi Başkanı Rabie, “Tazminat ödenmesi gerekiyor, çünkü tazminat ülkenin hakkıdır. Bu olay, Mısır’ın itibarına zarar verdi” ifadesini kullandı.

23 Mart’ta karaya oturan gemi sadece Mısır’a değil küresel ticarette büyük zarara yol açmıştı. Dev geminin kanalı tıkamasının ardından kanalda gemi trafiği oluşmuş ve 450 gemi, Ever Given gemisinin yüzdürülerek rotalarına devam etmeyi beklemişti. Ever Given’ın hareket ettirilmesinin ardından kanalda trafik yeniden başlamıştı.

Hocazade ve Avcıl’dan İşadamı Balıkçı’ya nezaket ziyareti Hocazade ve Avcıl’dan İşadamı Balıkçı’ya nezaket ziyareti

Avrupa El Ele Engelliler ve Yaşlılar Yardım Vakfı Genel Başkanı Cengiz Hocazade ve Diyarbakır İl Başkanı Arzu Avcıl’dan SRC Yapı İnşaat .Ltd.Şti. Aş.Yönetim Kurulu Başkanı işadamı Sinan Balıkçı’ya nezaket ziyaretinde bulundu.

Avrupa El Ele Engelliler ve Yaşlılar Yardım Vakfı Genel Başkanı Cengiz Hocazade ve Diyarbakır İl Başkanı Arzu Avcıl ziyarette vakıflarının çalışmaları hakkında Sinan Balıkçı ile fikir alışverişinde bulundu.

Ziyaret esnasında Hocazade ve Avcıl beraberlerinde getirdikleri plaket ve çiçeği Sinan Balıkçı’ya taktim etti.

Sinan Balıkçı ise Hocazade ve Balıkçı’ya ziyaretten duyduğu memnuniyeti ifade ederek teşekkür etti ve çalışmalarında başarılar diledi. Balıkçı, “Sayın vakıf başkanlarımız Cengiz Hocazade ve Arzu Avcıl gibi değerli vatanına milletine bayrağına sadık insanlara kapımız her zaman açıktır.

Ziyaretleri bizleri çok mutlu etti. Diyarbakırımız güzel bir şehirdir sahabeler ve peygamberler şehridir bizler için misafirler başımızın tacıdır. Misafirlerimizin getirdiği çiçek ve plaket içinde teşekkür ediyorum” dedi.

Fatih Erbakan Diyarbakır’da coşkuyla karşılandı Fatih Erbakan Diyarbakır’da coşkuyla karşılandı

Yeniden Refah Partisi Mardin İl Kongresi’ne katılmak için Diyarbakır Havalimanına iniş yapan Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Fatih Erbakan Diyarbakır İl Başkanlığı tarafından coşkuyla karşılandı.

Yeniden Refah Partisi Diyarbakır İl Başkanı Ali Erdem ve yönetim kurulu üyelerinin aralarında bulunduğu kalabalık Genel Başkanları Fatih Erbakan’ı Mardin’e kadar yalnız bırakmadı.

Büyük bir coşkunun yaşandığı Yeniden Refah Partisi Mardin İl Kongresi’nde adeta Diyarbakır rüzgarı da esti. Genel Başkanları Fatih Erbakan’ı yalnız bırakmayan Diyarbakırlı vatandaşlara teşekkür eden

 Yeniden Refah Partisi Diyarbakır İl Başkanı Ali Erdem, “Bizleri yalnız bırakmayan sevgili Diyarbakırlı Yeniden Refah Partili kardeşlerime sonsuz teşekkür ediyorum” dedi.

Öte yandan, Mardin’de partisinin 2. Olağan Kongresine katılan Yeniden Refah Partisi Genel Başkanı Dr. Fatih Erbakan’a Genel Başkan Yardımcıları Prof. Dr. Sacit Günbey , Naim Öztürk, Doğan Bekin, Erkan İlyas Helvacı, çok sayıda MKYK üyesi eşlik etti.

Kongrede konuşan Erbakan, partilerinin kuruluşundan bu yana kısa sürede çok mesafe katettiklerini ifade etti.

Artuklu Üniversitesi Vali Kılıçlar Salonu’nda yapılan kongrede konuşan Erbakan, “Biz Mardinlileri seviyoruz. Erbakan hocamız Mardinlileri seviyordu. Mardinliler de Erbakan hocamızı seviyordu. Bu kadar kısa sürede, bu kadar uzun mesafe kat etmemiz Mardin’de şu muazzam coşkulu toplulukla il kongremizi yapmamız davamızın bereketidir, Cenabı Allah’ın yardımıdır ve Milli Görüşün bereketidir.

Cenab-ı Allah bizleri bu istikametten bu hak davadan ayırmasın. Milletimize, Mardin’e, ülkemize, İslam alemine, bütün insanlığa faydalı olmayı, hayırlı hizmetler yapmayı, mazlumların, ezilenlerin derdine derman olmayı nasip eylesin inşallah dedi. Herkesin hiçbir ayrım gözetmeksizin saadet ve selametini hedefleyen anlayışla geliyoruz.” dedi.

Bölgenin en önemli sorunun işsizlik ve geçim sıkıntısı olduğunu söyleyen Erbakan, konuşmasına şöyle devam etti: “Sağlık alanında Türkiye eskiden beridir iyi bir noktada ve sağlıkta pandemi sürecinde de büyük başarılar gösterildi. Ama hayatta kalanlar bu sefer ekonomi olarak çöktü. 2020 yıllında Türkiye’de 99 bin 588 esnaf dükkanını kapattı. 40 bin 735 şirket kapandı.

Milyonlarca insan demektir bu. Böyle bir noktada esnafın kredi taksitlerinin en az 1 yıl ertelenmesi lazım. O kredi borcunun faizinin, hiç değilse yarısının devlet tarafından karşılanması lazım. Esnafa doğrudan nakit desteğinin artırılarak sürdürülmesi lazım. Esnafın su, doğal gaz, elektrik ve SGK borcunun mutlaka faizsiz şekilde en az 1 yıl ertelenmesi lazım. Kısa çalışma ödeneğinin de en az 6 ay daha devam ettirilmesi lazım.”

ÖZEL HABER:YILMAZ ACU

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (MÜSİAD) 20’nci Olağan Genel Kurulu’nda başkanlığa seçilen Mehmet Bozkuş’a hayırlı olsun ziyaretleri devam ediyor. Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (MÜSİAD) 20’nci Olağan Genel Kurulu’nda başkanlığa seçilen Mehmet Bozkuş’a hayırlı olsun ziyaretleri devam ediyor.

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği’nin (MÜSİAD) 20’nci Olağan Genel Kurulu’nda başkanlığa seçilen Mehmet Bozkuş’a hayırlı olsun ziyaretleri devam ediyor.

İş adamı Kemal Sinanlı MÜSİAD Başkanlığına seçilen Mehmet Bozkuş’a nezaket ziyaretinde bulundu.

Ziyarette fikir alışverişlerinde bulunduklarını belirten İşadamı Kemal Sinanlı, “MÜSİAD şehrimizin için en önemli sivil toplum kuruluşlarımızından biridir.

Bu kapsamda MÜSİAD başkanlığına seçilen Sayın Mehmet Bozkuş kardeşimizi ziyaret etme gereksinimini hissettik. Kendileri için gerek yurt dışında gerek yurt içinde elimden gelen her şeyi yapmaya hazırım. Gençlerimizin önünü açalım, bu kapsamda genç kardeşimiz Mehmet Bozkuş’a her zaman desteğimiz olacaktır.

Diyarbakırımız insanlık şehridir ve MÜSİAD ile bu kutsal şehrimize neler yapabiliriz, şehrimize ne katkı sunarızı konuştuk. Ben inanıyorum ki Mehmet kardeşimiz güzel hizmetler yapacaktır. Bizlerde kendisine destek olarak el birliği ile güzel hizmetler yapacağız. Allah utandırmasın hayırlara vesile olsun inşallah. Kapım kendisine ardına kadar açıktır.

Türkiye’nin neresinde olursa olsun desteğim olacaktır. İlgi alakadarından dolayı başkan Mehmet beye çok teşekkür ederim. Sayın Başkanımıza ve Yönetim Kurulumuza yeni görevlerinde nice başarılar diliyor, şehrimiz için fayda sağlamalarını temenni ediyorum” diye konuştu.

Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Başkanı Mehmet Bozkuş ise, “Değerli ağabeyimiz sayın Kemal Sinanlı beyin bizlere yapmış olduğu ziyaretten dolayı çok memnun olduk.

Sağolsunlar kendi birikimlerinden faydalanacağız inşallah. Ziyaret esnasında  güzel bir sohbetimiz oldu.  Allah kısmet ederse çok güzel projelerimiz olacaktır. desteklerinden dolayı Sayın Kemal Sinanlı beye teşekkür ederim” dedi.

ÖZEL HABER:YILMAZ ACU


EDİTÖRLER
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ
Kategori Seçin:
Kategori Seçin:

TRT Haber Haberler